Over 21,000 quality assured cottages 30+ years of experience 98% would book again Over 21,000 quality assured cottages 30+ years of experience 98% would book again
Shortlist
You can view or make payments on your booking by clicking here x.

The Coach House

LOWEST PRICE GUARANTEE

We wont be beaten on price!

Llanymynech, near Oswestry, Shropshire
Grade 4 Star rating
View Map Add to Shortlist
Sleeps6
Bedrooms3
Bathrooms2
Pets 2
Select your date and duration:
Prices are per property not per person includes a £39 booking fee.

 
Sorry there is no availability for your selection. Please change the date or duration to see availability.
Start date and duration
×
previous month
next month
Updating the calendar...
Looking to leave tonight, or arrive on a different day?
Call us on 0345 498 6900Call us on 0345 498 6900
×

Why Us?

  • 1.7 million happy customers a year
  • 98% of guests would book again
  • 30 years of experience
  • Independent reviews
  • Recognised grading standards
  • Exclusive ferry travel offers

This property is part of our Cottages4you collection

cottages4you

In superb locations and beautiful settings. Cottages4you gives you a fantastic range of hand-picked properties with quality you can rely on.


Description

Offas Dyke runs close to this detached property, with hot tub, Llangollen with its steam railway and horse drawn barges is easily reached.

This beautiful detached holiday property, with sole use of hot tub, is perfectly located for sightseeing around the counties of Shropshire, mid Wales, north Wales and Cheshire. Local attractions include many NT properties, the medieval town of Shrewsbury, conveniently placed along the River Severn, and Offas Dyke path which runs close to the property. Llangollen with its steam railway, horse drawn barges, white water rafting and motor museum is a 20-minute drive. Horse riding, paintballing and go-karting all available locally. Shop, pub and restaurant 1½ miles.

Ground floor: Dining room. Kitchen. Conservatory. 2 bedrooms: 1 double, 1 twin. Shower room with toilet. First floor: Living room. 1 double bedroom. Bathroom with toilet.

Oil central heating, electricity, bed linen and towels included. Travel cot. High chair. Freeview TV. DVD. Electric cooker. Microwave. Washing machine. Dishwasher. Freezer. Wi-fi. Large garden. Ample parking. Hot tub. Pets welcome, to be kept on lead at all times. No smoking. NB: Small stream and pond in grounds.

Show amenities 

Features

  • Detached Property
    Detached Property
  • Dishwasher
    Dishwasher
  • Garden / Patio
    Garden / Patio
  • Highchair
    Highchair
  • Pets – no charge
    Pets – no charge
  • Rural Location
    Rural Location
  • Decorated at Christmas
    Decorated at Christmas
  • WiFi
    WiFi
  • Cot Available
    Cot Available
  • Washing Machine
    Washing Machine
  • Hot Tubs - Private
    Hot Tubs - Private
  • Parking - On Site
    Parking - On Site
  • Shower Cubicle
    Shower Cubicle


Customer Comments

  • 7

    15/07/2018
    Confirmed guest, 13/07/2018
    Problem with the review is that others have left remarks the owner as replied having the final word but the same problems continue we were told there hard been a deep clean there was alot of dust and cobwebs owners house very close not private


  • 10

    01/07/2018
    Confirmed guest, 25/06/2018
    We absolutely loved it, we are a group of young people and the Owner completely left us alone so the reviews about her being nosey and peeping all the time is absolutely rubbish she was friendly and super helpful her and her husband even gave us a lift to the village and made sure we got a taxi back! You are close to the owners house but it wasn’t a problem at all, we would definitely visit again we had the best weekend!

    Response from:

    Response on behalf of the owner; Thank you for your kind words, it was a pleasure to have you stay at our property.

  • 8

    19/06/2018
    Confirmed guest, 04/06/2018
    The coach house was in a nice quite location with shops and pubs close by (5 min by car and 30 min walk). It had everything you needed for a comfortable stay. However, when we got there it wasnt as clean as we would have expected and the bin hadnt been emptyied. Dust in the window sills and around the skirting boards. Oven and grill hadnt been cleaned and some of the plates and cups had been put back in the cuboard dirty. Also it was quite hot when we got there so we opened up the windows which wasnt a good idea because of the mosquito's. They were everywhere so had to close all the windows which made it unfortable to sleep at night. The ower of the proberty was very nice and gave us some spray which killed them all, she told us she was having problems with her cleaner. I hope she has sorted out the cleaning problem or else the ratings will go down & thats a shame. We didnt let it ruin our little break away and had a nice time.

    Response from:

    Response on behalf of the owner; We are sorry to hear that the property was not up to standard. We have taken appropriate action to ensure the property has undergone a deep clean and that the cleanliness standards will stay high.

  • 9

    03/06/2018
    Confirmed guest, 01/06/2018
    This was a lovely house very spacious for 6 people, it was up side down so the lounge was upstairs and had a lovely view over the paddock, we could see the horses. The kitchen was big had a farmhouse table that all the family could sit to eat together. The conservatory was comfortable with a little TV ... The fly net could have been more secure the catch was broken so we had to lean a book against it keep it closed. The bathroom downstairs was very small but had everything we needed. The second bathroom upstairs had a bath it was very light and roomy. Gardens were secluded there was a picnic table but no garden furniture however the conservatory furniture could be carried outside each day. At the end of the garden was a shed with the jacuzzi this was a bonus and was one of the reasons l booked this we where not disappointed it was fabulous.


  • 10

    15/05/2018
    Confirmed guest, 14/05/2018
    We had a great weekend in the Coach house with friends and children, There was a lovely friendly welcome from the unobtrusive owner, and she was kind enough to take the Children to see the pony and Turkeys. We also appreciated the bottle of wine and coffee machine, stocked with pods. The hot tub was lovely as were the gardens. We walked into the village along the canal path, which took about 25 minutes at a strolling pace and enjoyed the wildlife and bluebell woods on the opposite bank. Would definitely recommend this comfortable, clean and well equipped house.


  • 9

    28/04/2018
    Confirmed guest, 23/04/2018
    Wonderful place very helpful hosts nothing too much trouble Hot tub was fab Would 100% return and highly recommend


  • 10

    07/04/2018
    Confirmed guest, 06/04/2018
    Fantastic place and very friendly host. Always helpful in whatever we asked.


  • 5

    04/04/2018
    Confirmed guest, 30/03/2018
    Having recently visited The Coach House for 4 days we will not be returning. We were met by the owner who lives literally 20 metres away. My daughter had drove me with the intention of driving back but being pregnant felt sick when talking to the owner she said only the 6 people could stay which was fine as we had friends in Pants and Welshpool so it was fine. We did however tell her we would have a number of visitors coming and going visiting us which the owner said was fine just no over nighters. So we organised for visitors to get picked up and leave cars so we could have a Presecco. Needless to say the owner phoned the letting agency twice. On one occasion the girls friends had been there an hour were having pizza and she was complaining! She constantly looks in the property! So you constantly close the curtains for privacy. There was Dog dirt from her dogs in the garden. The hot tub is not private and she checks unannounced. They shoot rabbits which upset our children as they saw it being carried The cottage is not well equipped No plastic tumblers for children or for use in hot tub Damp and mould in cupboards Lots of dust in wardrobe and on blinds when closed all dust came down. Plates under sofa Drive full of pot holes Dirt under cushions on chairs Broken lock on shower room Such a shame they don’t put some money back into the property and also realise that people need some privacy when paying for it!! There is a Gold Award for Reviews from 2015 I think they need to pull their socks up and get cleaning again!! I would be very disappointed if we had paid for a week in peak season!

    Response from:

    Response on behalf of the Owner; We were most disappointed with the comments in this review. Unfortunately this customer had decided to turn up with more people than the six that our property is designed and insured for, and we therefore had to discuss this with them, and so we believe this to be the reason we have received this negative review. The Coach House is in the grounds of our own home, but it is detached. Our guests (and our) privacy is important and is fully respected at all times. The statement that we ‘constantly look’ in the property is quite simply incorrect. The grass is regularly mown; we have again checked and can assure future guests that there is not a problem with dog poo. We have a health & safety responsibility to check the hot tub on a daily basis. At no time did we visit whilst the guests were using it. Our cleaner is very efficient as you will see from previous Reevoo comments. There are currently some pot holes in the drive, which has been caused by the recent adverse weather conditions, and we have been waiting for the weather to improve so they can be fixed. We specifically discussed the pest control man, who had come to deal with the rabbits, with these guests as we were anxious that it should not upset the children who were staying in the property. The customer mentioned that she was a farmer’s daughter and she was happy for him to go ahead. Had she expressed any concern at all, we would not have allowed him to proceed. We trust that prospective guests will put this review into perspective by reading the Reevoo comments from the many other happy guests that we welcome to The Coach House, the vast majority of whom have scored us as a 9 or 10.

  • 6

    26/02/2018
    Confirmed guest, 23/02/2018
    We have just returned home from a 4 night stay at The Coach House the property was very clean and in a good location , However when we booked it we did not realise it was so close to the owners house which to be fair is our fault . One side of the property directly faces the owners property and is no more than 20 metres away which does have an impact on your privacy ,we found we had to have all the curtains closed on one side of the property to claim back some privacy which in turn then took away the views , there were several visitors to the connected stables and this brought quite a lot of noise , The property has a hot tub which is good but the owners feel the need to go and inspect it without checking if we were using it my personal view is once you pay your money that property is effectively yours for the duration of your stay , There is a garden at the rear of the property which is reasonable private but it was littered with dog muck we found the owners pet on the grass on several occasions I find it ironic has the owners do allow pets but insist on them being kept on leads . Overall the property is nice but if you want a truly detached property with privacy it probably is not the one for you .

    Response from:

    Response on behalf of the owner; Thank you for your feedback, we are sorry you had issues. The property is a coach house and the name suggets it is near a larger house, however we do not feel it encroaches on your privacy. We have a small livery yard and the guests usually love to see the pony so sorry if this impacted at all, we apologise for that. The hot tub has to be checked daily due to health and safety guidelines. We apologise about the dog muck, we are ususally very fastidious regarding the cleaning of it. We ask guests to keep pets on a lead due to the smallholding to which our pets are used to. It is also within the terms and conditions from Cottages.com for dogs to be on a lead, and we noted that you didn’t bring a pet with you. Apologies for the pet in your garden he is a naughty jack russell puppy and hasn’t quite mastered boundries yet but will.

  • 10

    20/01/2018
    Confirmed guest, 15/01/2018
    An absolutely beautiful cottage and surrounding area. The owners really go above and beyond with kitting the cottage to make it a perfect home from home. The hot tub was amazing also :)


  • 10

    03/11/2017
    Confirmed guest, 27/10/2017
    This is our second visit to the coach house and it didn’t disappoint. It is a fantastic place and will def be back again!


View All Guest Reviews
×

8.6 out of 10 – based on 25 reviews collected by Reevoo
You can use a postcode, location or attractions to calculate your drive time:

Local Area

Content to be added.

Subscribe to our latest deals & offers

Book with confidence. We are a member of ABTA. Read full details of our ABTA membership and where financial protection might apply to your booking.